Suplementy probiotyczne znalazły się ostatnio w centrum uwagi, ponieważ wiele osób twierdzi, że suplementy probiotyczne poprawiły ich samopoczucie i stan zdrowia. Wiele osób przyjmuje suplementy probiotyczne na różne dolegliwości, które wpływają na ich zdrowie. Probiotyki są również stosowane w celu utrzymania optymalnego zdrowia układu pokarmowego i istnieją dodatkowe potencjalne korzyści, które mogą być związane z probiotykami. Produkty probiotyczne nie są regulowane przez FDA (Food & Drug Administration), więc konsumenci muszą wziąć odpowiedzialność za wybór probiotyku, który jest odpowiedni dla ich zdrowia i diety.

Probiotyki to bakterie, które są promowane przez wiele twierdzeń, że ich przyjmowanie zapewnia korzyści zdrowotne, zwykle poprzez przywracanie lub wzmacnianie naturalnie występującej flory jelitowej. Uważa się, że probiotyki są ogólnie bezpieczne do spożycia, chociaż pewne okoliczności mogą w niektórych przypadkach powodować niepożądane skutki uboczne i / lub interakcje między bakteriami a żywicielem. Probiotyki zwiększają różnorodność mikroflory organizmu, czyli populacji mikroorganizmów zamieszkujących nasze przewody pokarmowe. Niektóre drożdże są uważane za korzystne, podczas gdy inne są szkodliwe dla naszego samopoczucia. Candida, jeden z wielu drożdży, które mogą występować w jelitach, jest uważany za najczęstszy problem związany z suplementacją probiotykami.

Suplementacja probiotykami może pomóc w zapobieganiu rozwojowi niezdrowych bakterii w przewodzie pokarmowym. Zdrowe bakterie w przewodzie pokarmowym są niezbędne do utrzymania zdrowego i normalnego funkcjonowania okrężnicy. Zdrowe bakterie są niezbędne, ponieważ pomagają hamować rozwój szkodliwych bakterii w jelicie, takich jak te, które powodują infekcje drożdżakowe. Drożdże naturalnie występujące w jelicie nazywane są „dobrymi” bakteriami. Rozwój szkodliwych bakterii zachodzi, gdy występuje brak równowagi w poziomach pożytecznych bakterii i drożdży.

Suplementy probiotyczne są dostępne w dwóch formach: prebiotycznej i probiotycznej jogurtu. Suplementy prebiotyczne są zwykle spożywane codziennie, podczas gdy jogurt probiotyczny jest zwykle spożywany o określonych porach w ciągu dnia. Większość suplementów probiotycznych przyjmuje się w postaci kapsułek, chociaż niektóre są również w postaci proszku lub tabletek. Chociaż proszek jest wygodnym sposobem ich przyjmowania, zwykle przed połknięciem należy je najpierw zmieszać z wodą, co może utrudnić ich połknięcie w całości.

Fakt, że niektórzy z nas mają mniej niż pożądane nawyki jelitowe lub nie są w stanie całkowicie strawić niektórych szczepów probiotycznych, jest powodem, dla którego niektórzy ludzie wybierają je jako suplement diety. Ponieważ probiotyki narine nie zawsze docierają na czas do błony śluzowej jelita, niektóre z nich nie są trawione. Dlatego czasami preferuje się przyjmowanie szczepów probiotycznych doustnie, a nie suplementację z kapsułką. Suplementy probiotyczne są również stosowane u osób nietolerujących laktozy.

Produkty probiotyczne są sprzedawane w sklepach ze zdrową żywnością oraz w Internecie. Ważne jest, aby upewnić się, że otrzymujesz oryginalne szczepy probiotyczne; niektórzy producenci mieszają korzystne bakterie w swoich produktach probiotycznych z innymi składnikami. Chociaż szczepy probiotyczne w produktach probiotycznych są naturalne, mogą nadal nie być dla Ciebie tak korzystne, jak te w przewodzie pokarmowym. Wiele produktów probiotycznych jest również dostępnych w postaci kapsułek lub proszku. Te produkty probiotyczne są na ogół tańsze niż ich odpowiedniki w sklepach ze zdrową żywnością.

Oprócz stosowania ich jako suplementów diety, niektórzy ludzie przyjmują szczepy probiotyczne w celu leczenia dolegliwości, takich jak zespół jelita drażliwego, IBS, zaparcia i bóle gazowe. Chociaż nie wszystkie choroby dobrze reagują na terapię probiotyczną, z pewnością mogą być pomocne w niektórych schorzeniach. Suplementy probiotyczne mogą być również przyjmowane przez kobiety w ciąży w celu zwiększenia produkcji laktazy w organizmie. Produkty probiotyczne są dostępne w sklepach ze zdrową żywnością, aptekach oraz w Internecie.

Istnieją dowody, które sugerują, że drobnoustroje żyjące w ludzkich jelitach pomagają zachować dobry stan zdrowia. Aby zachować optymalne zdrowie, nasze ciała potrzebują różnorodnych probiotyków, aby powstrzymać różne choroby. Jednak kiedy zaczynamy pozyskiwać probiotyki z naszej diety, musimy uważać, aby unikać wszelkich potencjalnie szkodliwych szczepów. Na przykład niektóre szczepy Lactobacillus mogą powodować reakcje alergiczne, podczas gdy inne mogą nasilać opryszczkę. Jeśli chodzi o probiotyki, zawsze najlepiej jest udać się do lekarza w celu właściwej diagnozy, zanim zaczniesz suplementację. Dzięki suplementom probiotycznym możesz uzyskać mikroby, których potrzebujesz, ale w większych ilościach niż można uzyskać z samego pożywienia.